Νέα

Ο ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΠΟΥ ΚΡΥΒΟΥΝ ΟΙ ΣΥΣΚΕΥΑΣΜΕΝΕΣ ΣΑΛΑΤΕΣ

By March 11, 2020No Comments

Οι σαλάτες είναι εξαιρετικά θρεπτικές και υγιεινές και αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι μιας ισορροπημένης διατροφής, ωστόσο συχνά αποτελούν την αιτία για ένα επεισόδιο τροφικής δηλητηρίασης. Όταν μάλιστα η σαλάτα είναι συσκευασμένη, ο κίνδυνος αυξάνεται εκθετικά, προειδοποιούν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Λέστερ.

Σύμφωνα με μελέτη που εκπόνησαν οι ερευνητές, η συσκευασία στην οποία τοποθετείται η σαλάτα διευκολύνει την ανάπτυξη μικροβίων όπως η σαλμονέλα. Το υγρό περιβάλλον της σακούλας σε συνδυασμό με τα συστατικά που απελευθερώνουν τα κομμένα λαχανικά κάνουν τις συνθήκες ιδανικές για να πολλαπλασιαστούν και μάλιστα σε μικρό χρονικό διάστημα οι παθογόνοι μικροοργανισμοί.

Ήταν ήδη γνωστό από παλαιότερες έρευνες ότι τα λαχανικά κουβαλούν βακτήρια, ωστόσο η νέα μελέτη επισημαίνει ότι η συσκευασία κάνει τα πράγματα χειρότερα. Οι ερευνητές δήλωσαν σοκαρισμένοι από τον ρυθμό ανάπτυξης των βακτηρίων, σύμφωνα με το BBC, ακόμη κι όταν η συσκευασμένη σαλάτα φυλάσσεται στο ψυγείο.

Η συσκευασία στην οποία τοποθετείται η σαλάτα διατηρεί υγρασία ώστε τα λαχανικά να μένουν φρέσκα, ενώ τα φύλλα τεμαχίζονται προς διευκόλυνση του καταναλωτή. Οι δύο αυτοί παράγοντες όμως διευκολύνουν την ανάπτυξη των βακτηρίων. Η μελέτη, η οποία δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Applied and Environmental Microbiology, αναφέρει ότι 100 βακτήρια σαλμονέλας αυξάνονται σε 100.000 μέσα σε πέντε ημέρες. «Αυτή η δόση είναι υπεραρκετή για να προκληθεί λοίμωξη» σχολιάζει η Δρ Πρίμροουζ Φρίστοουν από το Τμήμα Κλινικής Μικροβιολογίας του Πανεπιστημίου του Λέστερ.

Η σαλμονέλα φάνηκε να ευδοκιμεί ιδιαίτερα στις συσκευασίες που περιείχαν σπανάκι, ενώ το βακτήριο εσερίχια κόλι αναπτύχθηκε ευκολότερα στη ρόκα.

«Οι χυμοί που απελευθερώνουν τα φύλλα των λαχανικών είναι πιθανό να αυξήσουν τον πληθυσμό οποιουδήποτε παθογόνου μικροοργανισμού και να εδραιώσουν την παρουσία του σε βαθμό που το πλύσιμο να μην είναι αρκετό για να εξαλειφθεί» επισημαίνει η Δρ Φρίστοουν, συμπληρώνοντας ωστόσο ότι η λύση δεν είναι να αποφεύγουμε εντελώς τις συσκευασμένες σαλάτες, απλώς να τις καταναλώνουμε την ημέρα που τις αγοράζουμε.
Πηγή: zougla.gr

ΕΡΕΥΝΑ: Ο ΕΛΛΗΝΑΣ “ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ” ΣΤΗΝ… ΣΠΙΤΙΚΗ ΚΟΥΖΙΝΑ! (ΦΩΤΟ)

Επιστροφή του Έλληνα καταναλωτή στο μαγείρεμα στο σπίτι διαπιστώνει έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Η μελέτη του ΙΕΛΚΑ βασισμένη σε δείγμα 2.000 ατόμων από όλη τη χώρα αναλύει τις διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων όπως διαμορφώνονται σήμερα, καταγράφοντας σημαντικά θέματα που σχετίζονται και με τις αγοραστικές/καταναλωτικές συνήθειες σε σχέση με την αγορά τροφίμων και ποτών. Στο πλαίσιο της μελέτης αναλύονται σε βάθος η συχνότητα κατανάλωσης τροφών εβδομαδιαίως, καθώς και οι συνήθειες-αντιλήψεις που σχετίζονται με τη διατροφή, διαμορφώνοντας το συνολικό προφίλ του Έλληνα καταναλωτή.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η πλειοψηφία των γευμάτων σε ποσοστό άνω του 75% ετοιμάζεται καθημερινά στο σπίτι, ενώ το 95% των ερωτώμενων πραγματοποιεί τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα το κύριο γεύμα του στο σπίτι με φαγητό που είναι μαγειρεμένο στο σπίτι. Αντίθετα μόλις το 1% τρώει καθημερινά ως κύριο γεύμα φαγητό που δεν έχει ετοιμαστεί στο σπίτι και το 82% δεν παραγγέλνει πότε ή μία φορά την εβδομάδα το πολύ «φαγητό απ’ έξω». Αντίστοιχα είναι και τα ποσοστά για την εστίαση εκτός σπιτιού, η οποία αποτελεί εβδομαδιαία συνήθεια για το 60% περίπου του δείγματος, ενώ το 37% δεν τρώει ποτέ ή σχεδόν ποτέ εκτός σπιτιού.

Τα αποτελέσματα αυτά έρχονται να επιβεβαιώσουν την διαχρονική τάση αύξησης του μαγειρέματος στο σπίτι και μείωσης του φαγητού απ’ έξω που καταγράφεται στις έρευνες καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ την τελευταία 5ετία. Όλο και περισσότεροι καταναλωτές δηλώνουν κάθε χρόνο ότι προτιμούν να μαγειρέψουν παρά να παραγγείλουν φαγητό απ’ έξω ή να επισκεφθούν κάποιο εστιατόριο. Συγκεκριμένα, το 2015 σχεδόν το 80% του δείγματος δήλωσε ότι πλέον προτιμάει να μαγειρέψει στο σπίτι παρά να παραγγείλει απ’ έξω. Αυτό δημιουργεί σημαντικές προοπτικές για το λιανεμπόριο τροφίμων και τους προμηθευτές, με αναβάθμιση κατηγοριών στα τρόφιμα και δημιουργία νέων προωθητικών ενεργειών.

Το αποτέλεσμα αυτών των τάσεων αποτυπώνεται εν τέλει στη μηνιαία δαπάνη των νοικοκυριών. Συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από την ανάλυση των στοιχείων της έρευνας οικογενειακών προϋπολογισμών της ΕΛΣΤΑΤ ενώ το 2009 ένα μέσω νοικοκυριό για τη διατροφή του δαπανούσε ανά 100 ευρώ 62 ευρώ για αγορά τροφίμων και 38 ευρώ για εστίαση, το 2015 ξόδευε 70 ευρώ για αγορά τροφίμων και 30 ευρώ για εστίαση.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, δύο είναι οι λόγοι οι οποίοι φαίνεται να παίζουν σημαντικό ρόλο. Η μείωση διαχρονικά του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών, η οποία έχει στρέψει πολλούς καταναλωτές στην φθηνότερη λύση του μαγειρέματος αλλά και η φορολογία και η αλλαγή των συντελεστών ΦΠΑ η οποία έχει επηρεάσει και τις δύο κατηγορίες αγαθών. Αρχικά βέβαια η επίδραση στην εστίαση ήταν μεγαλύτερη, αλλά εν τέλει οι αλλαγές του 2015 σε πολλές βασικές κατηγορίες τροφίμων επηρέασαν και τα τρόφιμα, κάτι που θα φανεί κυρίως το 2016.

Όπως καταγράφεται στην ετήσια έρευνα καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ, πλέον το 80% των επισκέψεων στο σουπερμάρκετ σχετίζονται άμεσα με το μαγείρεμα στο σπίτι. Συγκεκριμένα το 59% αφορά τις προγραμματισμένες εβδομαδιαίες αγορές και το 31% την επίσκεψη για συμπληρωματικές αγορές για κάποια νέα ανάγκη προϊόντος. Πρακτικά, πλέον ο μέσος καταναλωτής πραγματοποιεί σε εβδομαδιαία βάση πάνω από 15 επισκέψεις σε όλα τα σημεία που διατίθενται τρόφιμα (Σουπερμάρκετ, Λαϊκή αγορά, Κρεοπωλείο, Οπωροπωλείο, Ιχθυοπωλείο, Φούρνος, Περίπτερο κλπ), από τις οποίες οι 7,5 είναι άμεσα συνδεμένες με το μαγείρεμα.

Σε κάθε περίπτωση, οι προαναφερθείσες εξελίξεις αν και έχουν ως αφετηρία την μείωση του εισοδήματος του καταναλωτικού κοινού, αναμένεται σε βάθος χρόνου να έχουν ευεργετικά αποτελέσματα για την υγεία, καθώς οι έρευνες αποτυπώνουν μία γενικότερη στροφή προς την μεσογειακή διατροφή, επισημαίνει το ΙΕΛΚΑ.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ ΜΕ… “ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ” ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ!

Ένα νέο εστιατόριο στο κέντρο της Αθήνας, δίπλα ακριβώς από το Ιπποκράτειο νοσοκομείο, έχει κεντρίσει όλα τα βλέμματα των περαστικών και ο λόγος είναι απλός: Προσφέρει φρεσκομαγειρεμένο φαγητό σε μεγάλη ποικιλία αλλά και σε απίστευτα χαμηλές τιμές!

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο.

Leave a Reply